Dreams do come true?

Jag vet att jag är väldigt skämtsam i bloggen och oftast driver med mig själv men jag måste vara lite smått allvarlig nu för jag hade en dröm inatt som har fått mig att fundera som in i bängen. Ni vet när man har en dröm som känns så riktigt att det nästan är löjligt läskigt? En sån dröm hade jag inatt. Och jag får inte såna drömmar ofta, det kanske är var tredje år jag får en sån dröm. Om ens det. Och alltid när jag har haft en sån dröm har det oftast någon betydelse för mig, eller det känns som mitt undermedvetna försöker säga mig nått. Jag kan inte sluta tänka på drömmen tills jag har kommit på vad som menas med den drömmen. Inatt drömde jag att jag var gravid, att jag var gravid och tänkte behålla barnet. Normalt sett hade jag känt mig nervös och skulle ha undrat vad i helvete jag ska behålla det för när jag bara är 16 och inte har någon ekonomi osv. Men i den här drömmen kändes det, faktiskt helt otroligt bra. Det kändes som att jag skulle klara det, jag hade mina nära och kära i drömmen som sa att dom skulle hjälpa mig och jag vet inte. Det var ett sånt lugn i drömmen, som att allt skulle lösa sig. Och sen när barnet väl var där, jag vet inte ens hur jag ska förklara glädjen jag kände i drömmen. Det går inte, det var en helt annan sorts glädje. Jag kom på ett namn jag tyckte så sjukt mycket om, som jag tror att jag ska försöka hålla kvar vid. Vi får se, men det betydde så mycket för så jag ska nog ha det i åtanke när jag blir äldre. Jag har alltid velat haft en flicka, en dotter. Men i drömmen fick jag en pojke, en helt fantastisk pojke. Och jag tror mitt undermedvetna försöker säga mig nått, jag vet inte vad. Men jag kommer inte ihåg så mycket mer i drömmen än att jag födde barnet och jag kom på ett namn åt denna fina pojke! Jag vill inte säga namnet för allt blir så mycket mer, på riktigt då. haha. Men det var så sjukt, för nu när jag är vaken. Saknar jag pojken, min pojke. Min son, som dock inte finns. Det känns tomt utan pojken, vem ska pojken föreställa liksom? vad är det mitt undermedvetna försöker säga? Jag vill hitta det som jag letar efter. Jag är inget bra på att tyda drömmar, så hjälp gärna till! Vill hitta det jag saknar.

Kommentarer
Postat av: ebbo

men herregud det där har jag också drömt! fast mitt barn var jag själv när jag var bebis, och jag var så gosiiig

2010-11-17 @ 22:45:12
URL: http://urbano.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0